2017. május 15., hétfő

Renike kedvence: Okváth Anna - Szonáta gordonkára és kávédarálóra

Szeretném nektek én is elmondani Edina kedvenc könyve után, hogy nálam ezt a helyet melyik gyönyörűség tölti be. Volt egy kedvencem, Cecelia Ahern - Ahol a szivárvány véget ér című könyve, amelyet négy éve olvastam, de azóta se talált legyőzőre. Egészen tavalyig. Büszkén mondom, az én kedvenc könyvem Okváth Anna - Szonáta gordonkára és kávédarálóra c. könyve, vagy ahogyan én becézem, Gordonka. (Igen, én vagyok az a csaj, aki mindig, minden mennyiségben áradozik erről a könyvről a Facebook csoportokban és a moly.hu-n is. Üdv, lehet, hogy már találkoztál velem!)

Alapadatok a könyvről:

Ezt a gyönyörűséget szándékosan ilyen nagy méretben illesztettem be. :)

Írta: Okváth Anna
Címe: Szonáta gordonkára és kávédarálóra
Kiadta:  Könyvmolyképző kiadó
Mikor?: 2016
Hány oldal?: 336
Fülszöveg: Játszottak már az érzelmeid bűvös húrjain? 
Zsini fiatal, bohém lány, akinek mindene a csellózás. 
Eltökélten be akar kerülni a Zeneakadémiára, de a sors különös mentort ad mellé. A férfi csupa rejtély, ellentmondás, undokság, olyasvalaki, akibe nem ajánlott beleszeretni. 
Zsininek persze sikerül. De vajon tényleg ő az igazi? Vagy ez a szerelem csupán délibáb? 
Lehet, hogy tökéletes muzsikát nem a pontosság, hanem maga a szenvedély ad? 
Zsini keresi önmagát, az őszinte dallamokat, és az igazi, elsöprő szerelmet. 
Az élmények örvényében hűséges társa egy háromszáz éves cselló, egy gyerekkori barát, egy szálkás szőrű tacskó és a bosszúvágy, hogy a családját elhagyó apjának egyszer beolvashasson. 
Történet, melyben mindenki magára ismerhet, aki valaha remélt, álmodott és csalódott, de mert újrakezdeni. 
Lenyűgöző regény szenvedélyről és zenéről. 
Add át magad a dallamának!

Amikor megláttam a könyv borítóját, és elolvastam a fülszövegét, azonnal tudtam, hogy nekem ezt a könyvet el kell olvasnom. Külön gratulálok a borító tervezőjének. Zseniális. Vagy mondjam úgy, hogy Zsiniális. Viccet félretéve, még a címe is maga a tökéletesség. Imádom a különleges könyvcímeket. Tűkön ülve vártam a megjelenést, közben sikerült elolvasnom Anna debütáló regényét, a Más állapotokat, amely szintén csodálatos élmény volt, de erről majd máskor, másik bejegyzésben szeretnék mesélni.
Miután megjelent a könyv, sajnos még várnom kellett majdnem egy hónapot, hogy végre a kezembe fogjam. De megérte.

Ugye, milyen szép? 
Már az első mondat elvarázsolt:
Külön képet szerkesztettem hozzá, mert megérdemli.
Nekem ez a könyv olyan, mint amikor kisüt a nap egy borús idő után. Zene a lelkemnek és szívemnek.
A történet elején a könyv főhőse, Szalai Georgina, vagyis Zsini egy családi tragédia után a bácsikájához költözik. Bepillantást nyerhetünk a lány életébe, megismerünk pár fontos szereplőt, például Zsini hűséges tacskóját, Tücskét és a legjobb barátját, egyben plátói szerelmét, Szilárdot is.
A lány nagyon rossz állapotban van az őt ért veszteség után, és ha ez még nem lenne elég, legjobb barátja is bejelenti, hogy Olaszországba utazik, mivel kapott egy ösztöndíjat. Tehát van elege szegény lánynak.

forrás: Pinterest (sajnos nem találtam jobb illusztrációt)
Zsini csellózik. Elhatározza, hogy be fog kerülni a Zeneakadémiára, de ehhez szüksége van egy tanárra és sok gyakorlásra. Itt jön a képbe Michele, a félig olasz, félig magyar férfi, akit Szilárd javaslatára látogatni kezd a lány. Michele nagyon zárkózott. Idősebb is Zsinitől. De ugye a tiltott gyümölcs a legédesebb, Zsini egyszer csak többet kezd érezni a férfi után. (Itt ájuldozok, miközben írom ezeket a sorokat, annyira tökéletesen meg van írva ez a könyv és a karakterek is élethűek, a problémáik szintén.) Imádtam azokat a részeket, amikor Zsini és Michele együtt vannak és rájönnek, hogy mit éreznek egymás iránt. De sajnos Michele-t  utoléri a "múltja", így el kell válniuk egymástól.
" Nem értettem, hogy képes valaki így zenélni, miközben ennyire érzéketlen ember. És hogy én, akiben mindig tengernyi érzés kavarog egyszerre, miért nem tudom így felszínre hozni őket?
Hol van a világ elrontva? "
Zsini keresi önmagát, miután Michele elmegy. Megismerkedik egy férfival, akivel próbálja pótolni azt az űrt, amit Michele hagyott benne, de nem sok sikerrel. Nem szeretnék nagyobb spoilerekbe bonyolódni, de meg kell említenem, hogy a regénynek vannak Olaszországban játszódó jelenetei is, amiket én egyenesen imádtam. Olyan volt, mintha én is ott lettem volna Zsinivel.
A könyv vége felé rájöhetünk, hogy a címben lévő "kávédaráló" szó mire is utal.

Nekem nagyon tetszett a regény lezárása. Bevallom, egy ideje már sejtettem olvasás közben, ki is lesz az a férfi, aki Zsini életébe hirtelen betoppant, de örültem, hogy ez így történt. Örülök annak is, hogy ilyen véget értek a dolgok, és Zsini rájött, mi is a legjobb neki és sikerült jó irányba terelni életét. A könyv utolsó mondataitól még a hideg is kirázott, olyan jó érzés volt elolvasnom őket. Mondhatni keretbe zárta a történetet.

Szeret levegőzni is. (Még tavalyi kép)
A könyv elolvasása után fél napot a Youtube-on töltöttem és cselló videókat néztem. Olyan gyönyörű ez a hangszer. Nem, még véletlenül sem fordult meg a fejemben, hogy csellózni tanuljak. Á, dehogy. (De igen.)

Ez a könyv úgy tökéletes, ahogy van. Anna engem már meggyőzött, ha további regényei jelennek majd meg, én azokat is el fogom majd olvasni, mert amit itt csinált, az egy életre szóló ajándék volt számomra. Lehet, hogy túl cukrosan beszélek, de nem tudok másképpen, mert ez a könyv nekem sokkal több, mint egy vörös pöttyös könyv, sokkal több, mint egy könyv. Maga a nagybetűs KÖNYV. Remélem, hogy minél több emberke dönt úgy, mint én, és elolvassa Zsini végtelen történetét. Garantálom, hogy nem fog csalódni. Esetleg egy picit pityeregni olvasás közben, de az belefér.
Remélem, tetszett az értékelésem. Renike voltam, a világ első számú Gordonka rajongója.

7 megjegyzés:

  1. Én is végtelenül imádtam, és szívemből szóltál :) Én már pár éve csellózom, ezért döntöttem a könyv mellett, de ha még ez előtt olvastam volna.. Tuti meggyőz arról, hogy érdemes belevágni! (Azon kívül, hogy csodálatos hangszer, és iszonyú nehéz feltétlenül próbáld ki! Igaz, hogy ha lesz egy igazi-igazi csoda csellód, azon lesz a legnagyobb élmény játszani,de akárhonnan nézzük ajánlom neked.. Imádom<3) Anna dedikál mostanában sokat, lelkesen megyek is mindre, ajánlom neked is! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszett a könyv és annak is, hogy csellózol. Csodálatos érzés lehet. :) Jó szórakozást a dedikálásra. :)

      Törlés
  2. Szia. Annyira szépen írtál a könyvről! Végig csak így járt a fejem előre-hátra, hogy igen, ez teljesen így van. Röviden csak Szonátának hívom a könyvet :D. Én nagyjából egy időben olvastam Csendes Nóra Zápor utcájával, szerintem az is tetszene neked...
    Csellózni pedig remek! A hegedű mellett (amin én is játszok) ez a másik kedvenc hangszerem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerencsére Edina megvette a Zápor utcát, így hamarosan el fogjuk azt is olvasni és várható lesz a blogon értékelés is. :) Örülök, hogy te is szereted Gordonkát. ♥

      Törlés
  3. Már amikor a VP csoportban ez volt a heti téma, akkor is eléggé tetszett a könyv, de most még jobban meghoztad hozzá a kedvem. Köszönöm! :)

    VálaszTörlés
  4. Már amikor a VP csoportban ez volt a heti téma, akkor is eléggé tetszett a könyv, de most még jobban meghoztad hozzá a kedvem. Köszönöm! :)

    VálaszTörlés