2017. július 9., vasárnap

Második Book tag

Az egyik könyves blogon láttunk egy nagyon jó kis book tag-et. Edinával úgy döntöttünk, mi is megcsináljuk, a neve Mid-year Book Freak Out Book Tag. :)


Íme:

1. Az idei éved eddigi legjobb könyve:

Renike: Sarah J. Maas Üvegtrón sorozata teljesen magába bolondított, de ha csak egy könyvet emelek ki a sorozatból, akkor talán a második része tetszett a legjobban, az Éjkorona. Menjetek, és olvassátok el! :D

Edina: Most nagyon kellett gondolkodnom, mert ebben az évben a 26-odik könyvnél tartok és mindegyik nagyon jó volt. A legelső helyen áll a Nyugalom tengere és a Papírhattyú. Mind a két könyv magával ragadott és elvarázsolt.

2. A legjobb folytatás, amit idén eddig olvastál:

Renike: Úgy érzem, Sarah J. Maas Üvegtrón sorozata lesz a főszereplője a Book tag rám eső részének. :D Az előbb említett Éjkorona volt a legjobb folytatás, amit ebben az évben olvastam, mert olyan váratlan fordulatok történnek benne, amikre nem is számítottam.

Edina: A Silber - Az álmok második könyve sokkal jobban tetszett, mint az első. Ebben az évben folytattam a Helen Grace második és harmadik részét is, azokban sem csalódtam. Már megszereztem a negyedik részt is aminek címe a Hazudsz, hazudsz.

3. Egy új megjelenés, amit még nem olvastál, de szeretnél:

Renike: Sarah J. Maas - Tüskék és rózsák udvara. Igaz, hogy ez még tavaly jelent meg, de most jött ki az utánnyomása. Nagyon remélem, hogy sikerül megszereznem még ebben az évben, mert az írónő rendkívül tehetséges, és már most tudom, hogy ebben a könyvében sem fogok csalódni.

Edina: Rengeteg ilyen könyv van, de a legjobban kedvenc írónőm, Jodi Picoult új regényét várom, az Apró csodákat.

4. Az év második felének legjobban várt kiadása:

Renike: Nem unjátok még a válaszaim? Reménykedem benne, hogy még idén megjelenik az Üvegtrón sorozat ötödik kötete, tökéletes karácsonyi ajándék lenne.

Edina: Kerstin Gier trilógiájának az utolsó részét, Az álmok harmadik könyvét. Úgy hallottam, hogy decemberre már meg fog jelenni, mindenképp el szeretném olvasni.

5. A legnagyobb csalódás:

Renike: Igazából olyan óriási csalódásom nem volt, de azért volt egy könyv, ami szerintem nem ért fel a többi olvasmányom szintjére: Debbie Macomber - Első hó. Picit cukros, nyálas és hihetetlen, de egynek elment.

Edina: Nem ért még eddig ilyen csalódás csak a szereplők miatt, leírom ezt, ha már más nincs. Két napja fejeztem be Csendes Nóra - Zápor utca című regényét. Nagyon csalódtam, hogy nem alkot már egy párt két szereplő, pedig annyira szurkoltam nekik.

6. A legnagyobb meglepetés:

Renike: Szerintetek? Sarah J. Maas Üvegtrónja. Azt hiszem, már elmondtam, miért.


Edina: Gwenda Bond - Lány a kötélen című könyve. Csak pozitív dolgokat tudok róla mondani. Egyszerű, mégis élvezetes és magával ragadó. Nem túl felkapott könyv, de nekem nagyon tetszett.

7. Új kedvenc író (debütálás vagy csak számodra új):

Renike: Jaj, már megint! Sarah J. Maas, mert tőle már csak J.K. Rowling tud jobban világot alkotni. Nem vicc. Addig nem vagy képes letenni a könyveit, míg el nem olvasod.


Edina: Leylah Attar volt az, akitől most olvastam először, de nagyon a szívembe lopta magát. Akarok majd más regényt is olvasni tőle.

8. A legújabb fikciós szerelmed:

Renike: Van egy könyvecske, aminek az a címe, hogy Üvegtrón. :D Említettem már? Na, szóval a legújabb könyves szerelmem Chaol Westfall testőrkapitány. Ha valaki szeretné megtudni, miért, olvassa el az Üvegtrón sorozatot. ♥♥♥

Edina: Ilyenem még nincs, de aki nagyon bejött az Elec O'Rourke a Legdrágább mostohabátyám című könyvből. (Renike tuti valakit az Üvegtrónból fog írni, meg a következő kérdésre is :D)

(Renike: Nem csak a következőre, hanem majdnem az összesre. :D)

9. A legújabb kedvenc szereplőd:

Renike: A végén még elriasztom a blog olvasóit, de nem tehetek róla, imádom az Üvegtrónt, és ez főképp a főszereplő érdeme, aki nem más, mint Celaena Sardothien. Mindenkori kedvenc főhősnőim közé került, és minden részben egyre jobban megszerettem.

Edina: Sky Davis a Hopeless trilógia főszereplője. Csodáltam az erős és vagány személyisége miatt. Soha nem adta fel és kitartott a végsőkig saját akarata mellett.

10. Egy könyv, ami megríkatott:

Renike: Nem szoktam sírni a könyveken, csak nagyon ritka esetben, de Király Márk: Harminc nappal a világvége előtt című könyvét többször megkönnyeztem.

Edina: Majdnem minden könyvön sírok mostanság, de amin a legjobban sírtam az a Csillagainkban a hiba, a Mielőtt megismertelek és a Törékeny volt.

11. Egy könyv, ami boldoggá tett:

Renike: Mindegyik boldoggá tett, de a legjobban az Üvegtrón sorozat. Alig várom, hogy újraolvassam.

Edina: A Nyár-trilógiát olyan jól esett olvasni. Mindig boldog voltam, ha leülhettem és folytathattam. Nagyon tetszett.

12. Kedvenc könyvadaptáció, amit idén láttál:

Renike: Ha most az lenne a kérdés, hogy kedvenc képregény-adaptáció, akkor egyértelműen a Logan - Farkast írnám, de mivel nem az a kérdés, akkor a Mielőtt elmegyek filmet választom. (Bocsi, de muszáj volt megemlítenem a Logant, mert IMÁDTAM). A Mielőtt elmegyek az egyik kedvenc könyvem, Lauren Oliver írónő tollából. A film elég könyvhűre sikeredett és jól átadta azt a varázslatos hangulatot, ami belengi a könyvet.

Edina: A 13 okom volt sorozat teljesen jól sikeredett. Nem is gondoltam, hogy lehet még ilyen jó.

13. A kedvenc értékelésed, amit te írtál:

Renike: Josh Malerman - Madarak a dobozban című könyvéről írt kritikám a kedvencem, főleg azért, mert benne van az új amerikai kiadás borítójának a képe, ami gyönyörű lett és azóta se győzök gyönyörködni benne.

Edina: Hú, ebben a pár hónapban elég sok értékelést és kritikát írtam a könyves blogunkra, de talán ami a legjobban sikeredett szerintem a Papírhattyúról szól.

14. A legszebb könyv, amit vettél (vagy kaptál):

Renike: Nemrégiben a Fumax kiadótól sikerült megkapnom Josh Malerman - Ház a tó mélyén c. könyvét, aminek csodálatos borítója van és a könyv is remekre sikeredett.

Edina: Már 32 könyvet tudhatok a magaménak, ami nagyon boldoggá tesz. Mindegyik gyönyörű, de a legszebb Okváth Anna - Szonáta gordonkára és kávédarálóra c. könyve.

15. Milyen könyveket akarsz mindenképpen elolvasni az év végéig?

Renike: Nagyon sok van és ha belekezdenék, nem érnék a végére. Egy külön posztban majd elmesélem részletesen a közeljövőben.

Edina: Ezekből a könyvekből millió van és a várólistám végtelen hosszú. Tervezem a Gemma Doyle trilógiát, Ház a tó mélyén és A végzet tébolyult kereke című könyveket. De ezek csak töredékei a listának.

Reméljük, élveztétek a válaszainkat (és már mentek is elolvasni az Üvegtrónt). További szép napot nektek! :)

3 megjegyzés:

  1. Na jó, ha már megvettem, itt az ideje belekezdenem az Üvegtrónba. :D

    VálaszTörlés
  2. Na jó, ha már megvettem, itt az ideje belekezdenem az Üvegtrónba. :D

    VálaszTörlés