2017. június 24., szombat

Penelope Ward - Stephbrother dearest – A legdrágább mostohabátyám - Edina kritikája

Szép napot molyocskák! Ma úgy döntöttem, hogy egy romantikus-erotikus new adult könyvről fogok nektek kicsit mesélni. Két hónapja, áprilisban jelent meg Penelope Ward: Stephbrother dearest – A legdrágább mostohabátyám című könyve. Most először olvastam az írónőtől és nagyon megtetszett a története. Igaz, hogy mindig összetörte a szívem és még a sírást is előidézte, de soha nem fogom megbánni, hogy belekezdtem. Gyorsan olvasható, nem túl hosszú fejezeteket találhatunk és két részből áll. Vágjunk is bele.

Alapadatok a könyvről:
Írta:  Penelope Ward
Címe: Stephbrother dearest – A legdrágább mostohabátyám
Kiadta:  Könyvmolyképző Kiadó Kft.
Mikor?: 2017
Hány oldal?: 310
Fülszöveg: Nem kellene akarnod őt.
Amikor a mostohabátyám, Elec a gimi utolsó évében hozzánk költözött, nem voltam felkészülve arra, hogy mekkora szemét.
Utáltam, hogy bunkón viselkedik velem csak azért, mert nem akar ott lenni.
Utáltam, hogy lányokat hoz haza a suliból és visz fel a szobájába.
De amit a legjobban utáltam, az az volt, ahogy a testem akaratom ellenére reagált rá.
Először azt hittem, csupán kőkemény, tetovált izmai és markáns arca lehet vonzó benne. De a dolgok új irányt vettek köztünk, mígnem egy éjjel minden fenekestül felfordult.
Aztán épp olyan gyorsan, ahogy betoppant az életembe, már vissza is ment Kaliforniába.
Évek teltek el, mire újra láttam Elec-et.
Amikor a tragédia lesújtott a családunkra, újra szembe kellett néznem vele.
És szent ég, a kamasz, akiért egykor megőrültem, most férfivá érett, aki egyenesen az eszemet vette!
Volt egy olyan érzésem, hogy megint darabokra törik majd a szívem.
Perzselő vágy és nyers erő. Láss a mélyére!

„Én akarok lenni az első, aki mindent megmutat neked, és akire mindig emlékezni fogsz.“

Elec a mostohabáty szerepében van, Greta pedig az „áldozata“. A fiú Gretaékhoz költözik, mivel a fiatalok szülei egy párt alkotnak. Mindenki repes az örömtől, főleg Elec és az apja akivel nagyon rossz a kapcsolatunk. El is dönti mikor belép az ajtón és beszédbe elegyednek, hogy szép lassan kikészíti az arrogáns és bunkó viselkedésével. Gretát nagyon zavarja,hogy minden lányt felhord a szobájába suliból, csakhogy ez valahogy féltékenységre utal. Valami elkezdett mozogni benne, miért reagál rá a teste, ha utálja? Kőkemény izmos és tetovált kezek, kockahas, elbűvölő arc, itt már valami nem stimmelt.


„Nem nézett rám, így kihasználtam az alkalmat, hogy tovább vizslassam, miközben levágta a táskáját a földre. 
Bumm! 
Ez a szívem volt vagy a táska?“

 Az egyik kedvenc részem az volt, mikor Elec ellopta Greta összes alsóneműjét és mindegyiket eldugta, az egyik a müzlis dobozban landolt. Nem hagyhattam ki, muszaj volt megosztanom ezt veletek. 
Első látásra úgy tűnt, hogy tényleg nagyon bunkó fiú, de valahol mélyen belül neki is vannak érzelmei, és elég komolyak. Mindig aggódott mások miatt, Gretát már lassan a légytől is óvta volna. Tükrözte az erős, összetett jellemét valami, amit most nem fogok nektek elárulni, tessék szépen olvasni. Gretat, imádtam, annyira egyszerű, kedves, megbízható és aranyos lány. Beérte a kevéssel is és talán még azzal is, hogy messziről csodálhassa Elecet. De közelebb kerültek egymáshoz? Le tudják győzni az utálatot? Külön folytatják az útjukat a sok megpróbáltató nehéz és tragikus esemény után? 

„… a szavak (…) mélyebb sebet ejtenek, mint bármilyen fegyver.“

Amit csak el tudtok képzelni minden keresztezi az útjukat. Ez a könyv teljesen olyan, mint a hullámvasút, úgy is éreztem magam olvasás közben, egyszer fent, egyszer lent. Meghatott, ahogy írtam is elég sokszor elérzékenyültem, pedig nem vagyok az a fajta. 


Nagy köszönet jár Benedek Dorottyának is, a fordítása tökéletes. Sokszor nevettem a beszólásaikon, görcsöltem a jövőjükön és a az utolsó lapnál elszomorodtam, hogy miért nincs tovább folytatás. 

„– Tudod milyen, amikor elkezdesz egy könyvet, és nem tudod letenni.“

Remélem tetszett a kritika és kedvet kaptatok az olvasáshoz. Nemsokára jövök kedvenc írónőm, Jodi Picoult - Magányos farkas-ával és a Védtelenül regénnyel, ami szintén romantikus.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése